Kubencianng (Ku, Kucing dan Kebencian)

untuk kucing – kucingku yang kubuang pada 4 / 11 /2008


Aku pernah berbicara kepadamu;
Tentang diriku,
Yang acapkali diselaputi kebencian dan kecintaan,
melimpah ruah, mendalam hingga ke dasar.

Hanyasanya,
Di dunia ini,
Kepada engkaulah saja kuceritakan
Untuk menyimpan rahasia perasaan itu,
yang tidak mampu kukuburkan dengan sepantas waktu
dan kau tidak pernah memungkiri amanah itu,
dan kau terus menyimpannya hingga ke waktu.
dan kau takkan memberitahunya kepada sesiapa pun.

Juga,
Tidak pernah pula engkau menikam kalbuku dengan kata – kata,
Tidak pernah pula engkau bermanis wajah memperguna rasaku di sukma
Tidak pernah kau terlintas untuk berpaling menderhaka
Tidak pernah engkau meroboh kata yang mahu dikota
Tidak pernah engkau curiga akan perasaan yang melanda jiwa
Dan sesungguhnya engkau mengingatkan aku kepada Yang Maha Esa,
Bahawasanya dia akan mencintaiku,
lebih dari kecintaanku kepadamu.


Hari ini,
Tertumpah lagi embun putih dari dedaunan mata ini
Lalu, terdetik di hati kecil,
bahawasanya kalian tiada pernah melukai aku walau seiris
tiadalah wajar aku melemparmu jauh di sudut itu.
Maka, aku acapkali ke situ,
Tegar dan pasrah menguburkan perasaan cintaku.

Percayalah kalian berlima,
dengan sang ibu yang sungguh setia,
Bahawasanya kerana kamu berbanding manusia
Namun, masih tegar aku melempar kalian nun di sana...
Inikan pula mereka,
yang berterusan menyemai sengsara di jiwa...
Pastinya akan kulempar mereka jauh dariku,
lebih dahsyat daripada apa yang kulakukan
Terhadap kalian berlima dan sang ibu yang setia.





Kucing Bernama "Zana"


Colin aka Tine


Anak - Anak Colin





Copyright Reserved Kencana Si Rawi


p/s: macam mental jer budak ni =p ...

imra(';')n -----{@

2 comments:

hey imrano eldido..
tp nape ko x pernah mandikan diorng??
busuk la.. hihi'

March 6, 2009 at 4:26 PM  

Hehehe...
tak nak bagi dorg sejuk...

Tak der la,
dorg tak buat salah kat aku
itu jer yang menyebabkan aku rase kejam giler...

(superego yang sangat tinggi)

=)

March 6, 2009 at 11:35 PM  

Newer Post Older Post Home