PERJALANAN KE DIENG



K.A.M.I
Semua yang menyertai lawatan ke Dieng.
Fuh, pagi yang sejuk sangat... Aisyah mual-mual
(ehem... jgn fikir bukan-bukan key...bukan sebab mengandung, tapi sebab jalan tak elok)





MELIHAT MENTARI TERBIT


YUHU~! JUARA...
Antara yang berjaya mendaki gunung.
Beberapa orang kawan2 kitorang tertinggal kat bawah sebab terlalu sejuk, penat, dan tercungap-cungap. Tekanan rendah menyebabkan oksigen tak cukup untuk bernafas... Hanya yang gagah saja bisa ke atas...



Merah Mentari Terbit
Ya Allah, indahnya ciptaan-Mu.
Mega Merah mentari pagi ibarat permata delima yang memukau mata.


Lorong Puspa di Lereng
Bunga-bunga menghiasi lorong di lereng bukit tempat kitorang melihat terbitnya mentari


Di Puncak Bukit
Terlihat lereng-lereng bukit bersebelahan yang dilimpahi sinar mentari.


Filem
2 Bintang filem sedang bergambar. Masyuk giler ar gambar ni...


Cahaya~
Matahari mencurahkan sinar kepada alam. Jejaka kacak bersandar di pohon.

Tajju Zamrud Pawitera Nilam
Salah satu tasik di pelantar Dieng dikelilingi bukit-bukau nan hijau



Menuruni Denai Berliku
Lorong ini dikelilingi tanaman kubis bunga dan bunga-bungaan yang cantik


Di depan tasik


Sang Kacak
No Comments~...=p


TELAGA WARNA

Dahan Yang Menghamba
Kitorang duduk di atas dahan sebuah pokok yang rendah dan melintang


Dasar Hijau
Tasik ini berwarna hijau kerana reaksi sulfur.
Walaupun baunya "unik" tetapi panoramanya menambat sanubari.



Nenek Kebayan dan Pangeran Pawitera.
Seorang nenek kebayan berdiri di atas batu untuk menyumpah seorang pangeran yang kacak.


PIKNIK DI TELAGA WARNA


Piknik di Telaga Warna...
Aku sedang lahap memakan roti..
(Fikri, aku, Ilham, Sudien, Yone)..


Mengantuk
Ilham tak tidur sepanjang malam kerana kereta ber"debak-debuk". Kesian Lehe...

KAWAH ASAP


Jambatan
Di bawah jambatan inilah tempat mengalirnya air ...



Menanti Lava Mencurah
Si sengal bertopi hitam membuat spekulasi bahawa lorong ini merupakan tempat lava gunung berapi mengalir dan berharap agar dapat melihatnya di sini (jikalau turun)
~MULUT CABUL BETUL~



Mengelak Dari Kabus
Kitorang cuba mengelak dari kabus untuk mengangkap gambar yang sempurna


Di depan Kawah berasap...
Jangan risau, gunung berapi kat belakang tu dah mati/tidur...
cuma kawah kat lembah dia masih berasap...
Fuh, bau dia busuk~... Sulfur mendidih bersama karbon.


Jangan Datang Dekat
Sebenarnya tak boleh berdekatan sangat dengan kawah sulfur. Kitorang dihalang oleh pagar buluh.
Anyway, ada jugak yang terlepas daripada pagar tersebut.



KOMPLEKS CANDI ARJUNA



Arjuna dan Wanita
Candi Pertama di Kompleks Candi Arjuna.
Hanafiah sedang mengomel pada Sudin "nak buat gaya apa?"


Tergelak Besar
Sudin: Lubang hidung you besar la Iiffa...
Iiffa: Memang pun...you baru tahu ker? Hahaha...(sambil ketawa)
Ilham: Suka orang puji hidung dia besar...hihihi (tersengeh)

Aku: Hensem jugak aku pakai cermin mata hitam nih (masih dalam dunia sendiri
)

Fikri: Eeiii... okey jugak orang tu... (tengah mengusha)





Model
Beberapa orang model di Candi ke 5 Kompleks Candi Arjuna
Dari Kiri:
Aisyah, Sudin, Fazrul (duduk), Ilham, aku, Peah, Yone (depan), Bedah (baju Biru), Fik, Iiffa



Dandelion dan Candi Arjuna
Aku meniup Dandelion. Ilham, Aisyah, Izyan fokus pada kamera.
Di belakang kami adalah Kompleks Candi Arjuna...


Berpaling
Kitorang berpaling ke belakang. Fazrul tangkap gambar


Ceria
Aku cecah tanah dulu sebab berat lebih.


Circle of Friendship
Atas: Aisyah, Ain, Iiffa, Yone, Izyan
Bawah: Fazrul, aku, Ilham, Fikri, Hanafiah
Semua yang pergi ke Dieng (Sudin dalam cermin mata Fikri tengah tangkap gambar)


MAKAN PETANG DAN PULANG



Restoran Mewah
Tempat kitorang makan malam. Ada tempat pemanas badan.


Makan
Aku tengah bebel apatah kat Fazrul... Yang aku ingat, aku memang membebel...


Pukul 4...
Walaupun sudah berada di kawasan rendah, namun kabus masih terlihat...


3 comments:

salam~firstly,aku suka part yg filem tu! haha
amboi, imran..sume orang ko kutuk. cis! aku nak bgtau diorang (kaki retort)
rindu plak nak pergi sana lagi. bestlaaa..wee~

October 21, 2009 at 7:07 AM  

imran.. aku sgt suka gambar bulatan tu.. sgt impress dgn diri sendiri =)

October 21, 2009 at 7:28 AM  

Ain:
Yang membuatkan ia kelihatan seperti filem adalah aku...(bukan nenek yang menunduk tu)

Sudin:
Memang cantik bulatan tu...anyway, tak yah impress sebab ko xder dalam gambar tu...hahaha~

October 21, 2009 at 7:44 AM  

Newer Post Older Post Home