28 Jun 2009, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi datang melawat Jogja. Sebenarnya dia ada kerja kat Jakarta. Tapi mungkin sebab Jogja ni best, die pun datang Jogja dulu.

Kenangan manis sewaktu ini adalah tatkala aku dan Serul meninggalkan Pak Ade di hotel dengan menaiki kereta VVIP (yang sebenarnya memang nak jemput Pak Ade - salah seorang Ahli Politik dan Penggubal Undang-Undang dari Jogja). Hahaha~! Apa lagi... kena tegur dengan Abang Hafiz la... hahaha~! Ala, salah pemandu tu la...Orang tanya Pak Ade mana, die kata dah sampai Lapangan Angkatan Udara Adi Sucipto... Nenek betul~! Hahaha...Abang Hafiz pun pergi ke Hotel balek...

Datuk mendarat di LANUD Adi Sucipto, Jogja. Aku pun ada kat sana menyaksikan pendaratan Charlie 130 H tersebut. Ade sebanyak 40 delegasi yang datang sekali. Tangkap gambar-gambar dorg jer, sebab banyak datuk-datuk. Segan. Kitorang naik kereta dengan VVIP ke hotel. Banyak betul pakai kereta. Sesampainya di hotel, adalah beberapa kelibat AJK yang datang menyambut. Anyway, pas tu kena halau dengan Dr Junaidi sebab menyibuk kat situ. Termasuklah aku-aku sekali. Serul (dan aku, of course) tak puas hati secara professional.

Aku pun terus pergi ke Restoran Wong Solo, Abg Hafiz suruh tengok2 apa2 yang patut. AJK-AJK PKPMI-CY dah ada kat situ. Aku inform la apa yang patut. Tunggu sejam jugak la kat situ. Kesian budak2 yang tunggu lagi lama daripada aku.

Aku jadi MC makan tengah hari tu. Buat pantun2 alu-aluan, Makan kejap (30 minit), banyak betul. Then aku take over majlis balek. Macam biasa - kalut sikit kat bahagian nak bagi2 saguhati nih. Sebab aku pun tak tau sape yang nak bagi hadiah untuk sapa... hahaha~! Tapi aku kan pandai tebalkan muka...

Majlis tamat. Syukur. Tak der la kritik banyak sangat. Aku minta Aminda komen, dia kata dalam sehari aku boleh susun acara in very nice way dan again pasal bagi hadiah sagu hati tu... Dia kata, tu la, susah jadi selebriti mcm aku (wes~ aku celebrity ker? hahaha~!)...

p/s: Gambar aku tak banyak sebab tak amek.


Datuk-Datuk
Sibuk dengan urusan masing-masing...

Ketibaan Datuk Seri Ahmad Zahid
Aku suka tengok Charlie 130 kat belakang tu mendarat



0 comments:

Newer Post Older Post Home